Czego uczymy się w grudniu w grupie trzylatków?

Tydzień 13: Chcemy być potrzebni

Tydzień 14: Już słychać dzwonki sań

Tydzień 15: Witamy zimę

Tydzień 16: Wesołych Świąt!

 

Umiejętności dziecka:

  • Pogłębia i podtrzymuje relacje rówieśnicze, współdziała z dziećmi podczas zabawy
  • Nazywa uczucia związane z niesieniem pomocy innym, wykazuje się empatią
  • Z uwagą słucha opowiadania i wiersza, odpowiada na pytania dotyczące tekstu
  • Opowiada o zwyczaju ubierania choinki na święta Bożego Narodzenia
  • Uczestniczy w zespołowym ubieraniu choinki
  • Posługuje się pojęciami: wysoko, nisko, wyżej, niżej
  • Omawia tradycję wysyłania kartek z życzeniami świątecznymi
  • Wzbogaca słownik o nazwy świątecznych wypieków
  • Dzieli się swoimi marzeniami dotyczącymi oczekiwanych prezentów
  • Wymienia podstawowe cechy zimy; wie, dlaczego zimą pada śnieg i nazywa jego właściwości
  • Wskazuje różnice w wyglądzie ptaków: sikorki, gila i wróbla; wie, czym się żywią ptaki
  • Wykazuje opiekuńczą postawę wobec ptaków; wyjaśnia, dlaczego należy dokarmiać je zimą
  • Rysuje karmnik dla ptaków według własnego pomysłu
  • Wykonuje kartkę świąteczną z gotowych elementów
  • Poznaje właściwości masy plastycznej, lepi z niej bałwana
  • Samodzielnie posługuje się klejem
  • Ćwiczy sprawność manualną – nawleka koraliki na sznurek, przeplata sznurki przez otwory
  • Utrwala przeliczanie elementów w zakresie do 3
  • Porównuje długości
  • Kształtuje umiejętność kodowania i dekodowania informacji
  • Określa położenie przedmiotów względem swojej osoby: z tyłu – za mną, z przodu – przede mną, z boku – obok mnie
  • Składa obrazek w całość bez korzystania ze wzoru, układa obrazki z patyczków
  • Wykazuje się logicznym myśleniem – m.in. układa obrazki zgodnie z logiczną kolejnością
  • Rozwija pamięć – m.in. zapamiętuje układ elementów
  • Przyjmuje w zabawie określone role
  • Reaguje w ustalony sposób na sygnały dźwiękowe w zabawie oraz zmiany tempa w muzyce
  • Bawi się w parach z rekwizytami przy akompaniamencie bębenka
  • Odtwarza ruchem treść utworu i wykonuje swobodne improwizacje taneczne do muzyki
  • Porusza się sprawnie w linii i w kole wiązanym
  • Uczestniczy w ćwiczeniach i zabawach ruchowych, wykazuje sprawność ciała i koordynację
  • Rzuca śnieżkami do celu, lepi ze śniegu dowolne budowle, eksperymentuje ze śniegiem