Czego uczymy się w listopadzie w grupie trzylatków?

 

Tydzień 9: Bohaterowie polskich legend
Tydzień 10: w baśniowej krainie
Tydzień 11: Pomysły na deszczowe dni        
Tydzień 12: Nasze ulubione książki

 

Umiejętności dziecka:

  • Podejmuje swobodną aktywność zabawową
  • Obdarza uwagą inne osoby, w tym nauczyciela i dzieci z grupy przedszkolnej
  • Rozpoznaje i nazywa emocje, wyraża swoje uczucia w sposób akceptowalny przez innych
  • Rozwija poczucie własnej wartości
  • Przewiduje skutki swoich działań; potrafi ocenić, które zmiany są odwracalne, a które nie
  • Odczytuje komunikaty niewerbalne – gesty, mimikę, ruch
  • Z uwagą słucha popularnych bajek dla dzieci, uczestniczy w rozmowie na temat ich treści, potrafi rozpoznać rekwizyty z bajek
  • Zna tradycję obchodów Międzynarodowego Dnia Postaci z Bajek
  • Zna legendy: O warszawskiej Syrence, O smoku wawelskim
  • Wzbogaca słownictwo o wyrazy: legenda, stolica, herb; wie, jak wygląda herb Warszawy
  • Odróżnia elementy fantastyki od rzeczywistości
  • Wie, jak wygląda godło i flaga Polski, rozpoznaje melodię hymnu narodowego
  • Jest zainteresowane książkami i wie, jak należy się z nimi obchodzić
  • Zna tradycję obchodów Dnia Pluszowego Misia, opowiada o swojej ulubionej maskotce
  • Interesuje się zjawiskami atmosferycznymi – m.in. wie, jak powstaje deszcz
  • Ćwiczy sprawność manualną dłoni i palców, wykonuje proste ćwiczenia grafomotoryczne
  • Podejmuje próbę kolorowania małych elementów rysunku
  • Poznaje nowe techniki plastyczne: malowanie w mleku i wydrapywanka
  • Samodzielnie wydziera paski z papieru, a także wykleja elementy obrazka krepiną
  • Ozdabia farbami zakładkę do książki
  • Rozwija zainteresowania konstrukcyjne
  • Układa puzzle
  • Utrwala przeliczanie w zakresie do 3
  • Ocenia wielkość przedmiotów, rozumie pojęcia: mniejsza, najmniejsza, większa, największa
  • Dostrzega zmianę natężenia dźwięków: głośno – cicho i zmianę tempa w muzyce
  • Śpiewa piosenki zbiorowo i indywidualnie
  • Doskonali pamięć muzyczną, rozwija wyobraźnię muzyczną
  • Rozwija ekspresję ruchową, podejmuje spontaniczną aktywność taneczną
  • Potrafi koordynować własne ruchy
  • Chętnie bierze udział w ćwiczeniach gimnastycznych, pogłębia sprawność ruchową
  • Uczestniczy w zabawach w ogrodzie i odszukuje w terenie miejsce przedstawione na zdjęciu