Czego uczymy się w styczniu w grupie Żeglarzy?

Tydzień pierwszy: Dawno, dawno temu…

Tydzień drugi: Gdzie mieszkasz?

Tydzień trzeci: Zabawa karnawałowa:

Tydzień czwarty: Święto Babci i Dziadka

Umiejętności dziecka:

 

  • Interesuje się zmianami zachodzącymi w przyrodzie, uczestniczy w obserwacjach przyrodniczych, stara się wyciągać wnioski
  • Wypowiada się przed grupą pełnymi zdaniami na różne tematy, opowiada o ilustracji
  • Używa zwrotów grzecznościowych w rozmowie z rówieśnikami i dorosłymi
  • Ćwiczy liczenie, wykorzystując liczebniki główne i porządkowe w dostępnym zakresie
  • Rozróżnia figury geometryczne i zna ich nazwy
  • Segreguje przedmioty, obrazki według podanej cechy – tworzy zbiory
  • Posługuje się nazwami miesięcy, posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu
  • Mierzy przedmioty
  • Wie, co to jest karnawał
  • Uczy się odczytywania instrukcji obrazkowych, kodów, posługuje się symbolami
  • Współpracuje z rówieśnikami podczas wykonywania różnych czynności
  • Samodzielnie porządkuje miejsce zabawy i miejsce pracy
  • Uważnie słucha podczas zabawy i wykonywania różnych prac, słucha podczas czytanych tekstów, wdraża się do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi
  • Próbuje odczytywać proste nazwy
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych, plastycznych, twórczych, konstrukcyjnych
  • Wykonuje prace plastyczne, ćwiczy sprawność manualną
  • Śpiewa piosenkę, tańczy przy muzyce
  • Okazuje szacunek do czyjejś własności
  • Zna literę: o, O, a, A, e, E, i, I, u, U, y, m, M, p, P, b, B, l, L, d, D, t, T drukowaną i pisaną
  • Określa miejsce wskazanych głosek w słowach
  • Próbuje odczytywać krótkie wyrazy
  • Rozpoznaje cyfry: 1, 2, 3, 4, 5
  • Przygotowuje się do uroczystości z okazji DniaBabci i Dziadka
  • Wyrabia w sobie cierpliwość podczas oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi lub działania
  • Rozwija sprawność grafomotoryczną podczas pisania wzorów litero-  i cyfropodobnych oraz podczas prób pisania po śladzie liter i cyfr
  • Stara się prawidłowotrzymać kredkę i ołówek, doskonali sprawność manualną (wycina, skleja)
  • Uczy się rozpoznawania emocji oraz rozładowywania negatywnych emocji