Czego uczymy się w styczniu w grupie Żeglarzy?
Tydzień pierwszy: Dawno, dawno temu…
Tydzień drugi: Gdzie mieszkasz?
Tydzień trzeci: Zabawa karnawałowa:
Tydzień czwarty: Święto Babci i Dziadka
Umiejętności dziecka:
- Interesuje się zmianami zachodzącymi w przyrodzie, uczestniczy w obserwacjach przyrodniczych, stara się wyciągać wnioski
- Wypowiada się przed grupą pełnymi zdaniami na różne tematy, opowiada o ilustracji
- Używa zwrotów grzecznościowych w rozmowie z rówieśnikami i dorosłymi
- Ćwiczy liczenie, wykorzystując liczebniki główne i porządkowe w dostępnym zakresie
- Rozróżnia figury geometryczne i zna ich nazwy
- Segreguje przedmioty, obrazki według podanej cechy – tworzy zbiory
- Posługuje się nazwami miesięcy, posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu
- Mierzy przedmioty
- Wie, co to jest karnawał
- Uczy się odczytywania instrukcji obrazkowych, kodów, posługuje się symbolami
- Współpracuje z rówieśnikami podczas wykonywania różnych czynności
- Samodzielnie porządkuje miejsce zabawy i miejsce pracy
- Uważnie słucha podczas zabawy i wykonywania różnych prac, słucha podczas czytanych tekstów, wdraża się do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi
- Próbuje odczytywać proste nazwy
- Uczestniczy w zabawach ruchowych, plastycznych, twórczych, konstrukcyjnych
- Wykonuje prace plastyczne, ćwiczy sprawność manualną
- Śpiewa piosenkę, tańczy przy muzyce
- Okazuje szacunek do czyjejś własności
- Zna literę: o, O, a, A, e, E, i, I, u, U, y, m, M, p, P, b, B, l, L, d, D, t, T drukowaną i pisaną
- Określa miejsce wskazanych głosek w słowach
- Próbuje odczytywać krótkie wyrazy
- Rozpoznaje cyfry: 1, 2, 3, 4, 5
- Przygotowuje się do uroczystości z okazji DniaBabci i Dziadka
- Wyrabia w sobie cierpliwość podczas oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi lub działania
- Rozwija sprawność grafomotoryczną podczas pisania wzorów litero- i cyfropodobnych oraz podczas prób pisania po śladzie liter i cyfr
- Stara się prawidłowotrzymać kredkę i ołówek, doskonali sprawność manualną (wycina, skleja)
- Uczy się rozpoznawania emocji oraz rozładowywania negatywnych emocji
|