Czego uczymy się w styczniu w grupie sześciolatków?

Tydzień 1: Nowy rok

Tydzień 2: Święto babci i dziadka

Tydzień 3: Bale w karnawale

Tydzień 4: Zimowa olimpiada

 

Umiejętności dziecka:

  • Rozpoznaje i nazywa wartości związane z zachowaniami społecznymi
  • Skutecznie się komunikuje, współpracuje z dziećmi w działaniach twórczych i użytkowych
  • Formułuje i wyraża sądy na podstawie własnej wiedzy i doświadczeń
  • Opowiada o zdarzeniach i czynnościach na podstawie ilustracji
  • Słucha ze zrozumieniem tekstów literackich i wypowiada się swobodnie na ich temat
  • Odróżnia rzeczywistość od fikcji, prawdę od fałszu, kłamstwo od fantazjowania
  • Rozumie żarty językowe, dostrzega żarty sytuacyjne
  • Wykonuje eksperymenty językowe, tworzy rymy
  • Recytuje wiersz, mówi płynnie, wyraźnie, rytmicznie
  • Rozpoznaje litery: o, O, a, A, m, M, t, T, e, E, l, L, i, I, d, D, u, U, p, P, b, B, y, Y

w, W, ł, Ł, z, Z, k, K

  • Liczy sylaby w usłyszanych słowach, wyróżnia głoski w wyrazach
  • Interesuje się czytaniem, czyta samodzielnie proste wyrazy
  • Wykonuje własne eksperymenty graficzne, doskonali umiejętności grafomotoryczne
  • Rozpoznaje cyfry: 1, 2, 3, 4, 5, 6
  • Przelicza elementy, wykonuje dodawanie i odejmowanie w sytuacji użytkowej
  • Segreguje przedmioty i klasyfikuje je według różnych kryteriów, dzieli elementy na zbiory
  • Koduje i dekoduje znaki oraz symbole, wykonuje różne ćwiczenia związane z kodowaniem
  • Aktywnie uczestniczy w zajęciach umuzykalniających, wykazuje poczucie rytmu
  • Śpiewa piosenki i gra na instrumentach
  • Wyraża swoje rozumienie świata za pomocą intencjonalnego ruchu, gestu, mimiki
  • Wypowiada się za pomocą różnych technik plastyczno-technicznych
  • Przetwarza tekst na obraz graficzny i odwrotnie
  • Konstruuje modele przestrzenne, buduje z materiału naturalnego
  • Podejmuje samodzielną aktywność poznawczą – badanie, obserwacja; wyciąga wnioski
  • Interesuje się przyrodą wysokogórską, rozpoznaje krajobrazy i zwierzęta w Tatrach
  • Troszczy się o środowisko przyrodnicze; wie, jak segregować śmieci
  • Przyporządkowuje zmiany zachodzące w przyrodzie do odpowiednich pór roku
  • Posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu, w tym nazwami tygodni i miesięcy
  • Odczytuje pełne godziny na zegarze, poznaje różne urządzenia do pomiaru czasu
  • Odczuwa przynależność do rodziny, zna wartość więzi rodzinnych