Czego uczymy się w listopadzie w grupie sześciolatków?

Tydzień 1: Umiem oszczędzać

Tydzień 2:   W baśniowej krainie

Tydzień 3:  Bohaterowie polskich legend

Tydzień 4: Pomysły na deszczowe dni

Tydzień 5: Nasze ulubione książki

 

Umiejętności dziecka:

  • Obdarza uwagą inne osoby, w tym dzieci z grupy przedszkolnej
  • Panuje nad emocjami (czeka na swoją kolej, akceptuje przegraną), szanuje emocje innych
  • Objaśnia kolejność zdarzeń w prostych historyjkach obrazkowych
  • Formułuje i wyraża swoje opinie i sądy, zapewnia innym osobom prawo do wypowiedzi
  • Słucha z uwagą tekstów literackich i uczestniczy w rozmowie na ich temat
  • Odróżnia rzeczywistość od fikcji
  • Wie skąd się bierze woda w kranie
  • Zna sposoby oszczędzania wody
  • Zdobywa wiedzę techniczną o najbliższym środowisku
  • Wymienia przykłady urządzeń działających na prąd
  • Rozwija zainteresowania otaczającym światem poprzez udział w zabawach badawczych
  • Gromadzi eksponaty niezbędne do zabawy tematycznej
  • Odgrywa role podczas zabawy tematycznej
  • Potrafi zaprojektować swoją pracę zgodnie ze wskazówkami
  • Rozumie, co to jest słownik i jak można z niego korzystać
  • Poznaje różne sposoby oszczędzania
  • Wie, co to jest bankomat i zna zasadę jego działania
  • Określa kierunki, rozróżnia stronę lewą i prawą
  • Usprawnia aparat artykulacyjny i doskonali słuch
  • Układa i rozwiązuje zagadki oraz rebusy
  • Rozpoznaje litery: o, O, a, A, m, M, t, T, e, E, l, L, i, I, d, D, u, U
  • Rozróżnia głoski w nagłosie, wygłosie oraz w środku wyrazu
  • Odczytuje globalnie znane wyrazy w powiązaniu z obrazkami
  • Używa chwytu pisarskiego, ćwiczy umiejętności grafomotoryczne
  • Rozpoznaje cyfry: 1, 2, 3, 4
  • Przelicza elementy, posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi
  • Klasyfikuje przedmioty według wielkości, kształtu, koloru i przeznaczenia
  • Eksperymentuje, szacuje, dokonuje pomiaru długości oraz masy przedmiotów
  • Określa kierunki i ustala położenie przedmiotów w stosunku do własnej osoby
  • Zagospodarowuje przestrzeń, nadając znaczenie umieszczonym w niej przedmiotom (tworzenie scenografii)
  • Odczytuje i tworzy kody; koduje i dekoduje symbole obrazkowe oraz sygnały dźwiękowe
  • Porusza się przy muzyce i wykazuje poczucie rytmu
  • Śpiewa piosenki
  • Wyraża swoje rozumienie świata za pomocą, impresji plastycznych, konstrukcji
    i modeli
  • Posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych (cień)
  • Rozpoznaje symbole narodowe, zna polskie legendy, odczuwa przynależność
    do narodu polskiego
  • Rozpoznaje modele monet; wie, do czego służą pieniądze
  • Ma świadomość, że książki należy szanować; wie, na czym polega zawód bibliotekarza
  • Wykonuje ćwiczenia kształtujące prawidłową postawę ciała