Czego uczymy się w styczniu  w grupie IV pięciolatków, sześciolatków?

 

Tydzień 1: Nowy Rok, mija czas!

Tydzień 2: Zimowa olimpiada przedszkolaka

Tydzień 3: Z pamiętnika Babci i Dziadka

Tydzień 4: Lodowa kraina

Umiejętności dziecka zdobywane w styczniu:

  • Zna liczbę 0 i wie, kiedy ją zastosować , podejmuje próby pisania cyfry 0.
  • Rozpoznaje cyfry jako znak graficzny liczb od 0 do 9, zna zapis graficzny liczby 9.
  • Umie określić miejsce cyfry w szeregu w ustawieniu wzrastającym, a także cyfrę poprzednią
    i następną.
  • Porównuje liczby z użyciem znaków: „<”, „>”, „=”
  • Odtwarza układy przedmiotów i tworzy własne, nadając im znaczenie.
  • Klasyfikuje przedmioty.
  • Rozpoznaje i nazywa małe i wielkie litery: b, B, c, C, n, N, p, P, potrafi odwzorowywać ich kształty.
  • Wysłuchuje głoski: b, c, n, p w wyrazach.
  • Tworzy i przekształca wyrazy poprzez wstawianie różnych liter w puste miejsc.a
  • Układa i odczytuje krótkie wyrazy utworzone z poznanych liter.
  • Kreśli wybrane litery.
  • Odwzorowuje wzory graficzne, mieszcząc się między dwiema wyznaczonymi liniami.
  • Czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy, nazywa symbole i znaki znajdujące
    się w otoczeniu.
  • Rozwija spostrzegawczość.
  • Uczy się budować dłuższe wypowiedzi poprawne pod względem logicznym i gramatycznym.
  • Wie, co to jest karnawał i jakie zwyczaje są z nim związane.
  • Posługuje się nazwami dni tygodnia, miesięcy i pór roku.
  • Stosuje pojęcia dotyczące następstwa czasu, np.: wczoraj, dzisiaj, jutro, rano, wieczorem.
  • Uczy się odczytywać pełne godziny na zegarze.
  • Wymienia nazwy zawodów, które wykonują osoby z najbliższego otoczenia, zegarmistrz.
  • Zna nazwy wybranych sportów zimowych.
  • Rywalizuje z innymi w czasie zawodów sportowych, uczy się przyjmować przegraną jako element współzawodnictwa
  • Śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru.
  • Porusza się przy muzyce i do muzyki.
  • Uczestniczy w zabawach konstrukcyjnych.
  • Dokonuje ukierunkowanych obserwacji podczas wykonywania doświadczeń i eksperymentów.
  • Formułuje wnioski i określa zmiany, jakie wystąpiły w wyniku doświadczeń.
  • Przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zabaw.
  • Współdziała z dziećmi w zabawie.
  • Odczuwa swoją przynależność do rodziny.
  • Kształtuje uczucie przywiązania i szacunku do babci i dziadka.
  • Wyraża swoje rozumienie świata za pomocą impresji plastycznych.