Czego uczymy się w styczniu w grupie IV pięciolatków, sześciolatków?
Tydzień 1: Nowy Rok, mija czas!
Tydzień 2: Zimowa olimpiada przedszkolaka
Tydzień 3: Z pamiętnika Babci i Dziadka
Tydzień 4: Lodowa kraina
Umiejętności dziecka zdobywane w styczniu:
- Zna liczbę 0 i wie, kiedy ją zastosować , podejmuje próby pisania cyfry 0.
- Rozpoznaje cyfry jako znak graficzny liczb od 0 do 9, zna zapis graficzny liczby 9.
- Umie określić miejsce cyfry w szeregu w ustawieniu wzrastającym, a także cyfrę poprzednią
i następną.
- Porównuje liczby z użyciem znaków: „<”, „>”, „=”
- Odtwarza układy przedmiotów i tworzy własne, nadając im znaczenie.
- Klasyfikuje przedmioty.
- Rozpoznaje i nazywa małe i wielkie litery: b, B, c, C, n, N, p, P, potrafi odwzorowywać ich kształty.
- Wysłuchuje głoski: b, c, n, p w wyrazach.
- Tworzy i przekształca wyrazy poprzez wstawianie różnych liter w puste miejsc.a
- Układa i odczytuje krótkie wyrazy utworzone z poznanych liter.
- Kreśli wybrane litery.
- Odwzorowuje wzory graficzne, mieszcząc się między dwiema wyznaczonymi liniami.
- Czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy, nazywa symbole i znaki znajdujące
się w otoczeniu.
- Rozwija spostrzegawczość.
- Uczy się budować dłuższe wypowiedzi poprawne pod względem logicznym i gramatycznym.
- Wie, co to jest karnawał i jakie zwyczaje są z nim związane.
- Posługuje się nazwami dni tygodnia, miesięcy i pór roku.
- Stosuje pojęcia dotyczące następstwa czasu, np.: wczoraj, dzisiaj, jutro, rano, wieczorem.
- Uczy się odczytywać pełne godziny na zegarze.
- Wymienia nazwy zawodów, które wykonują osoby z najbliższego otoczenia, zegarmistrz.
- Zna nazwy wybranych sportów zimowych.
- Rywalizuje z innymi w czasie zawodów sportowych, uczy się przyjmować przegraną jako element współzawodnictwa
- Śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru.
- Porusza się przy muzyce i do muzyki.
- Uczestniczy w zabawach konstrukcyjnych.
- Dokonuje ukierunkowanych obserwacji podczas wykonywania doświadczeń i eksperymentów.
- Formułuje wnioski i określa zmiany, jakie wystąpiły w wyniku doświadczeń.
- Przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zabaw.
- Współdziała z dziećmi w zabawie.
- Odczuwa swoją przynależność do rodziny.
- Kształtuje uczucie przywiązania i szacunku do babci i dziadka.
- Wyraża swoje rozumienie świata za pomocą impresji plastycznych.
|